Den troliga orsaken till Pradus skador.

Jag pratade ganska mycket med veterinärerna nere på Brunmåla om vad Pradus skador som hon har haft förra året och som hon har just nu, egentligen beror på. Jag har ju funderat mycket på om det är ridrelaterade skador, vad man gör för fel osv. Men veterinärerna sa att varken de skadorna förra året eller de nu beror på ridning överhuvudtaget. Det är troligen skador som har dykt upp efter någon form av olycka i hagen, antagligen en vrickning, feltramp, spark eller så. Det var väldigt skönt att höra och nu kan man framöver försöka att förbygga skador genom att tänka om - och bygga om hagarna hemma. Pradus verkar helt enkelt inte klara av att gå i våra hagar med extremt stora ytor, mycket naturlig mark för dom, med träd, stockar osv, utan hon måste nog gå i en relativt liten och framför allt helt platt hage. Tråkigt för henne, men vi har nog inget val.

Så jag känner mig lättat av att nu förhoppningsvis ha kommit fram till orsaken till skadorna. Då kan man mycket lättare förebygga och göra någonting åt det. 

Dessutom var detta ingenting som kommer att påverka hennes framtid, vilket också var extremt skönt !

Så det är bara att ge det tid, men Axel trodde att hon skulle vara mycket bättre redan vid nästa återbesök om 3,5 vecka, så vi får hålla tummarna för det! 

Jag saknar att rida min fina Pradus !



/ Carolina 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0