Dagens ridpass.

Red Pradus en ganska lång vända i skogen. Red med min lilla konstruktion och den går hon mycket bra på. Hon kommer bli så fin min Pradus på sikt. Jag travade och galopperade ganska mycket, hon blev trött på slutet så fick kräva lite mindre av henne då.

När jag hade kommit en bit så mötte jag en travhäst med sulky bakom sig. Han som körde såg mig, men saktade inte ner. Vi gick på en ganska smal väg så han väjde undan, men jag hade ingen plats att röra mig på. Pradus blev helt galen och fick panik. Hon tvärvände, slängde sig och sen var det full fart iväg. Fick in henne på en liten väg där hon stannade. Kusken bakom stannade inte till, lite respekt kanske? Jag höll på att flyga till månen och Pradus vart helt stållig. Men det löste sig ändå, hon lugnade sig ganska snabbt och vi kunde rida vidare. Tur att Pradus iallafall är en ganska snäll och stabil 6-åring. Men mannen som körde kunde ha visat lite respekt och skrittat förbi mig i 2 sek, då hade det inte behövt hända något. Jag kunde ha ramlat av och slagit mig rejält. Sträckte mig bara i ryggen, så har ganska ont nu känner jag...Han bara körde förbi mig och sa ingenting, suck!
Nog om de.

Pepparkakshuset vart ganska fint. Mamma gjorde ett litet stall och ställde bredvid också. Här kan ni se det:




Här är en bild på Wille också, när han sitter med hästarna när dom äter. Ser knappt honom, men han sitter i höet. Så där sitter han tills dom ätit upp. Haha.



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0