Dagens ridpass.

Red Pradus en sväng i skogen. Använde mig av min lilla konstruktion. Hon var så himla fin, det går framåt. Jag red i mycket djupsnö igår, så idag red jag bara på vägarna med packad snö. Red en lång sträcka i lite seg uppförsbacke hela tiden. Började med att flytta och ställa henne, göra halter och igångsättningar. Blev mycket trav och framför allt galopp. Hon jobbade på riktigt bra. Gjorde alla galoppombyten klockrent i backarna. Ville att hon skulle gå i båda galopperna så hon inte bara blir stark i en. Hon gjorde det lysande. Lyssna jättebra och bytena var verkligen jättebra. Mot slutet vart hon jättetrött, så hon fick små vilopauser. Sen trava vi av en bit och sen fick hon skritta en ganska lång stund innan vi var hemma. Ett mycket bra träningspass fick hon idag iallafall.


Dom andra hästarna hade jag gjort klara för att longera, när jag insåg att longerlinan låg i mammas bil. Jippie. Fick släppa ut dom igen. Nu är det för mörkt ute så jag får longera imorgon istället.

När jag precis var på väg ut med Pradus så kom Wille på att han ville följa med. Så han slängde sig upp på Pradus och hon fick en chock. Haha. Det verkar inte funka att lägga upp youtubeklipp direkt här längre, men här kan ni kolla på hur det såg ut: Måste bara tillägga också att det inte är sadeln han biter i, utan luddet under. Jag hade koll. 




/ Carolina





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0