Dagens ridpass och tokiga hästar.

Idag red jag Pradus och Pazzi. Pradus var väl inge vidare rolig att rida idag. Hon var väldigt spänd, tråttsig och nonchalant. Det kom en kille med skidor bakom oss och Pradus började galoppera på stället. Sen drog hon iväg en bit. Sen lugnade hon ner sig lite när vi svängde av på en annan väg. Men hon travade med sådär 50 cm luft mellan hennes ben och marken. Jag skrattade lite för mig själv. Fjantig häst, haha. Hon var inte alls samarbetsvillig idag. Men så är det ju vissa dagar, imorgon går det säkert bättre.

Pazzan var helt överlycklig över att få komma ut. Jag hinner ju inte riktigt med henne, men nu måste jag göra det ett tag här framöver, eftersom hon ska vara med i Team Hästliv. Hon var helt tokigt pigg. När vi travade lite så stannade hon helt plötsligt, skickade upp hela rumpan i luften, drog ner huvudet och hoppade upp och ner stillastående. Jag tog tag lite i manen och fick ur mig: "Men nej Pazzi, var snäll mot mig nu!" Haha. Men jag har faktiskt ingen balans alls på henne längre. Hon är så liten och jag flyger runt där uppe som en trasdocka känns det som. Känns bra att Madde kommer rida henne nu, så jag slipper det. Nej, så ska jag inte säga, jag älskar ju att rida henne, men tyvärr har våran tid tillsammans runnit förbi och jag har på något sätt gått vidare. Tycker det är svårt att rida ponny nu. Känns skumt på något sätt. Jag är alldeles för stor för C-ponny kan man konstatera. Men massa minnen väcks ju när man rider henne nu. Vi hade så roligt tillsammans!






/ Carolina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0