Dagens ridpass + vaccin.

Hann rida Pradus innan veterinären kom. Var väldigt nödvändigt eftersom hästarna inte får ridas på två dagar efter dom fått vaccin. Pradus och Pazzan vaccinerades. Brambo är redan klar för året. Ingen av dom är speciellt spruträdda så det gick bara bra.

Pradus kändes väldigt fin. Hon är väldigt pigg och på tårna. Är väldigt roligt. Hon utvecklas hela tiden och jag med. Jag tror vi passar väldigt bra ihop. Hon har redan mycket bättre kondition, tar för sig mera, har mycket bättre koll på benen nu än vad hon hade när hon kom, (det vill säga när man rider ut, snubblar inte lika mycket över stenar och sånt). Hon orkar mer och kan samla sig bättre än förut. Hon minskar och ökar mycket bättre, lyssnar på mig i avsaktningar och igångsättningar bättre. Allt förbättras! På träningen sist kändes det en stor skillnad mellan hindrena att jag kunde reglera henne bättre också. Det går verkligen åt rätt håll och det känns mycket bra!

Idag är det bara -4 grader också så det är faktiskt skönt att vara ute. Man behöver inte klä på sig så mycket kläder och man fryser inte näsan av sig när man går ut.




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0