Dålig uppdatering, och ni vet varför...

Mycket jobb under dom senaste dagarna. Både dag och natt, så har inte hunnit med bloggen. Men imorgon är jag ledig. Då ska jag rida så många hästar jag hinner innan det bär iväg mot Falun på eftermiddagen. Pradus är iallafall självklar, eftersom hon tagit det lugnt några dagar. Blir intressant att försöka komma upp på henne efter några dagars vila. Jippe. Energi var namnet, förmodligen ett tecken på bättre kondition och det är i och för sig bara bra.

Jag åker ju oftast ner till Brunmåla Hästpraktik och tränar när det finns tillfälle. Åker ner och är kvar ett tag för att kunna träna mycket och nu planerar jag att åka ner med Pradus snart. Vore jätteroligt. Dom har så bra träningsmöjligheter där nere och man får mycket hjälp. Jag har varit där och tränat och hjälpt till nu i drygt 5 år, och jag kan säga att nästan allt jag hittills kan, har jag lärt mig där. Man får en stor bredd på sin kunskap eftersom det är både stort stall med många hästar som har olika uppgifter. Några tävlingshästar, några avelsston, föl, unghästar och äldre hästar. Det finns även en veterinärklinik med dom absolut bästa veterinärerna, enligt mig. En av dom är Dr. med. vet. Björn Nolting, som under dom senaste 10 åren varit landslagsveterinär för det Tyska hopp och dressyrlandslaget. Det är jättespännade och extremt lärorikt att kunna vara med i veterinärkliniken. Man tar in varje liten grej dom säger. Jag ville från början bli veterinär, men insåg ganska snabbt att MVG i alla ämnen var mindre realistiskt för mig.

Men det jag ville komma till angående träningen var att jag träffade min gamla tränare igår. Martin Wastehed från Rättvik. Han har ridit mycket själv och har hjälpt mig sedan jag började rida ponny. Vet att det händer ibland att han är hos Malin Baryard och rider lite. Förut la han mer eller mindre av med hästar att det blev inte så mycket mer träning. Men nu när jag skulle köpa häst, så hade jag Martin som hjälpte mig att tycka till om olika hästar. När jag skickade lite klipp på Pradus tyckte han att jag skulle klippa till direkt. Igår bestämde vi att jag skulle träna lite för honom nu framöver, så det ser jag mycket fram emot. Han var väldigt nyfiken på Pradus och ville se henne. Perfekt att kunna ha någon som kan hjälpa mig med lite vardagsträning imellanåt. Linda kommer ju att hålla i Team Hästliv och stå för det, men där imellan kommer Martin att kunna hjälpa mig och sen har jag även Annika på Rättviks Ridklubb som jag rider för varannan Tisdag. Jag tror att kombinera dessa tre kan bli jättebra. Jag är inte rädd för att blanda in för många. Alla kan bidra med något, och jag tror att man kommer på lite hur man själv vill ha det om man tränar för olika. En tränare tror jag är för lite. Risken är nog att man lyssnar på precis allt personen säger och tycker, och till sist inte har egna ben att stå på. Men det är ingen annan än du själv som måste rätta till problemen inne på tävlingsbanan när det väl uppstår. Då måste du kunna fatta egna beslut väldigt fort. Då finns ingen möjlighet att fråga någon annan om hur du ska göra. Dessutom tror jag att det är väldigt viktigt att man tränar mycket ensam också, för att just komma på hur man ska göra helt på egen hand.

Ikväll är det hoppning på Tv, kl 21 på Svt24. Det måste vi kika på!

Nu väntar hästarna, måste ut till stallet. 

/ Carolina




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0