Klippt och klart.

Efter att ha mockat hela stallet och fixat så klippte jag Pazzan. Tog mycket längre tid än vad jag hade hoppats. Hon hade enormt tjock päls. Till slut brast hennes tålamod och det blev svårt att klippa. Men det blev ganska bra ändå. Blev lite fult mellan benen, precis i vecken. Hon stod inte still och jag ville inte nypa henne med maskinen. Kanske fixar till det en annan dag. Hon ser väldigt naken ut nu, tyckte hon nog själv också. Klippte hela henne. Håret tog upp hela skottkärran. Galet mycket. Men nu ser hon ut som hon ska iallafall. Lite mer muskler igen bara så är vi tillbaka!

Efter klippningen longerade jag henne. Hon var väldigt pigg. Hon blir så övertaggad ibland, och då får man bara försöka lugna ner henne. Var ganska djup snö, så höll inte på så länge.

Efter det longerade jag Brambo också. Pazzan hade redan förberett spår åt honom, så han fick inte lika jobbigt. Han fick hålla på lite längre.

Blev helt kolsvart när jag var klar med Brambo, så hann inte med Pradus. Hon gick ju ganska hårt igår så jag tar nog bara en promenad med henne lite senare. Då gör det inget att det är så mörkt ute.
Annars hann jag med allt jag skulle idag. Ska bara smörja tränsen också lite senare. Glömde att ta bild på Pazzan efter hon var klar. Fixar det imorgon. Såhär såg hon ut innan iallafall. Riktig lurvponny. Nu syns inte skaven från täckena iallafall.





/ Carolina




Kommentarer
mollie

sv: hihi tack, eller vad man nu säger! :)

ja detsamma, GOTT NYTT ÅR!

2010-12-29 @ 18:57:54
URL: http://varanriddagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0