Nya stigbyglar?

Har funderat på att köpa nya stigbyglar länge. Vill ha några med mer säkerhet än dom jag har nu. Har sett dom här "Soft up" som verkar väldigt bra. Skulle man kanske kosta på sig ett par sådana. Priset för dom är 2.000 kr. Vansinnigt dyrt. Vill man lägga det på ett par stigbyglar? Men det handlar ändå om säkerhet...

Såhär skriver http://www.cavallionline.se om dom:

"Soft Up Stigbyglar kombinerar säkerhet, enkelhet och komfort. De har en flexibel utsida som ger vika om ryttaren skulle trilla av.

Om du skulle tappa stigbygeln när du rider, hänger de alltid rätt för att snabbt och lätt kunna ta dem igen.

Stigbyglarna är märkta med höger och vänster så att du alltid sätter dem på rätt sida.

De är lätta att tvätta av, med lite vatten och en trasa så är de rena och fina igen.

Säkerhetsstigbygeln kan användas av både amatörer och professionella ryttare.

Du kan använda Soft Up Stigbyglar med dina vanliga stigläder, men om du vill ha maximalt resultat så köper du de stigläder som hör till stigbyglarna.

Soft Up Stigbyglar finns i Brun/Brun (första färgen är innerbygeln)."




Finns en miljard olika färgkombinationer. Tycker dom är rätt snygga också. Skulle vara lite häftigt med en färg som sticker ut lite. Eller kanske är det stilrena snyggast ändå. Måste fundera på om jag vill lägga så mycket pengar på dom. Är det någon som har dom här redan, vad tycker ni? Är dom värda pengarna? Ska man dessutom köpa stigläder till kostar dom 1.200:-.

3.200 för alltihopa. Jössös...



/ Carolina


Kommentarer
Lola

Jag har, fast det vet du kanske redan:)

2010-12-29 @ 21:47:29
URL: http://lolaskager.blogg.se/
vargtass

min dotter fick dem i julklapp och är jättenöjd, valde dock en lite diskretare färgkombinaton och använder våra vanliga stigläder...........priset är ju faktiskt samma som på tex eguipes syntet med flex fast dessa är säkrare.........

2010-12-30 @ 08:43:27
Denise

Dom låter ju väldigt bra, men själv skulle jag aldrig lägga ut så mkt pengar för ett par stigbyglar. Jag kör på dom gamla vanliga med gummisnodd ;)

2010-12-30 @ 12:10:55
URL: http://denisemarklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0