Svar.

Lola om Preliminär tävlingstermin.:
Du har ju missat våra tävlingar.. :)

Svar: Ja, jag tänkte också på det, men såg inte någon tävling på terminen. Måste ha missat det totalt då. När är den då?

Sara om Bildbomb.:
hej, jag har ett jobbigt
problem, det är så att jag är rädd att hoppa lite
högre hinder, så har du nå tips på hur man kan göra
för att vinna över sin rädsla?
Kram sara.

Svar: Jag har lite samma problem. Jag kan ofta bli lite spänd och nervös om hindrena blir lite högre, och jobbar själv med att få bort det. Det som funkar ganska bra för mig är att om man är själv och rider i ridhuset, så kan man ta fram ett extra hinder utöver det man tänker hoppa. Man höjer upp det hindret ganska rejält. Då ser dom hindrena man ska hoppa helt plötsligt ganska små ut. Genom att göra så lurar man ögat och sig själv, och det funkar ju ganska bra eftersom rädslan bara sitter i huvudet. Prova det och se om det går bättre, men som sagt, jag har lite samma problem. Lycka till!

/ Carolina



Kommentarer
Lola

Veckan före midsommar :) Tredagars reg,nat! Mycket bättre än bors tävlingar. Lite regn och det är livsfarligt att rida på rommes innebana.

2010-12-21 @ 14:34:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0