Träning.

Träningen här på kvällen gick hur bra som helst. Pradus utvecklas hela tiden och idag var hon superfin! Fick en jättebra känsla i mellan åt. Arbetet på marken går framåt i raketfart och det känns så bra! Hon gör så bra ifrån sig hela tiden och jag hoppas det håller i sig. Jag tyckte att jag red bra idag också, jag skärpte till mig och verkligen kämpade tills jag fick igenom det jag ville. Känner mig väldigt nöjd över mig själv och det är viktigt att kunna, och få göra det också. Jag har nog verkligen hitta min häst! Attans vad jag gillar Pradus ! Tjoho!

Träningen idag gick ut på att hitta jämna och bra galoppsprång, och att hitta en bra balans. Vi hade en linje med 14 meter imellan. Tre hinder, räcke oxer och räcke. Sen hade vi två bommar på mitten som en vålt, som vi först red på. Hitta rytmen, få bra och jämna galoppsprång och kunna reglera hästen mellan bommarna. Fick till det ganska bra. Sen la vi in oxern i volten och det gick också jättebra. Jag kunde reglera henne bra, hon arbetade på bra och vi hade jämna galoppsprång. Lite enklare gick det i vänster varv, men ändå väldigt bra i höger också. 
Till sist hoppade vi linjen och sen på sikt la in volten i mitten. Gick ganska bra. Pradus hade hunnit bli ganska trött vid det laget och blev lite springig och stretig. Men fick till det riktigt bra ibland och ibland lite sämre. Vi hade lite problem att landa i rätt galopp efter oxer, efter det att vi kommit ur volten. Men vi grejade det bra på slutet så det va bra.
Är supernöjd! Superbra känsla i mellan åt!

Lite klipp, mamma lyckades filma när det gick lite sämre, men så är det. Här ser ni lite hur det såg ut iallafall:




/ Carolina 








Kommentarer
Anonym

Hej! Vet du när det kommer ut vilka som kommit med i "Team Hästliv"? :)

2010-12-15 @ 17:15:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0