Vanlig dag.

Idag har jag inte gjort så jättemycket. Mamma tog hästarna imorse så jag fick sova lite. Det var väldigt skönt. I helgen väntar en massa jobb så får passa på att vila lite nu. Gick upp och gjorde klart stallet och gick en promenad med Pradus. Eftersom hon ändå bara skulle skrittas idag så gick jag med henne istället för att rida. Tänkte att jag då kunde hålla värmen och kunna klä på mig mera än om man ska rida. Hon har gått ganska hårt nu senaste dagarna jag ridit så kan nog ha varit skönt för henne med en promenad. Dock gick jag en ganska lång sträcka och fort så att det skulle bli något av det ändå.

Kollat igenom tävlingsterminen för nästa år och har nu planerat in en massa tävlingar. Nu vet jag vad jag har att vänta så jag lägga upp träning och mål efter det. Har en del tävlingar nästa år så det ser jag verkligen fram emot. Första tävlingen för året blir i Avesta den 13/2. Det blir min första tävling på 1,5 år och sen även min och Pradus första tävling tillsammans, så det blir spännande! Sen efter det rullar det på med massa tävlingar under hela året.

Mitt närmsta mål är att kunna starta 1,20 i Falun i Maj. Då är det Dalahoppet och det är en mycket bra tävling. Det skulle vara perfekt att starta det där eftersom förutsättningarna är så pass goda. Det är en bra stor bana och en stor framhoppning. Först ska vi få ett antal bra och fina rundor i 1,10 innan det kan bli aktuellt med 1,20. Men snart sätter Team Hästliv igång och där kommer jag kunna få mycket bra hjälp och träning. Dessutom kan jag bolla mål med Linda och kunna lägga upp en bra träning efter det. Så 1,20 i Maj är nog inte helt orealistiskt.





/ Carolina


Kommentarer
K

Gilla :-D

2010-12-16 @ 20:57:58
URL: http://teammagne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0