Dagens ridpass.

Idag har alla hästarna fått röra på sig. Det känns bra. Med Pradus skiftade jag mycket mellan trav och galopp på en ganska lång slinga som lutar lite uppåt. Hon kändes fin. Jag har det lite smått körigt med henne just nu, hon har enormt mycket energi och är ganska tråttsig hela tiden. Men trots det känns hon fin att rida. 

Brambo red jag med lilla ponnyn på släp. Det gick ganska bra, gjort så några gånger förut och det funkar bra. Pazzan var väldigt pigg! Det roliga var att hon gick i hyfsat bra form även fast ingen satt på. Hon sprang där för sig själv och jobbade på riktigt bra i backarna. Brambo kändes också fin. Allt gick lugnt och fint tills en man på fyrhjuling med släp kom i världens fart framför mig och inte saktade ner, han brände förbi mig med sitt släp som hoppade fram och tillbaka på vägen. Pazzan fick spel och flög både högt och åt sidorna. Men det löste sig ändå ganska snabbt. Tur att Brambo är så lugn som han är. Efter det så var Pazzan ännu mer på tårna och det blev lite körigt. Men vi kom hem i bra skick ändå.



Imorgon är det jobb nästan hela dagen som gäller!

Simma lugnt.
/ Carolina


Kommentarer
Annette Riesbeck

Tur man inte ser dig när du är ute och far med en galen ponny på släp.

2010-11-23 @ 21:14:24
v e n d e l a & m a t i l d a

sv-tack dsm! :d



rider du ponny`?(A

2010-11-28 @ 12:54:42
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0