Dagens ridpass - så förbannad!

Dagens ridpass blev rejält misslyckat kan man säga. Jag och mamma skulle ta en sväng i skogen med Pradus och Brambo. Vi kom till en bäck där båda hästarna har gått över förut. Brambo gick som vanligt över. Men Pradus hade bestämt sig för att hon inte skulle gå. Hon stannade och började backa, sen fick jag fram henne en bit men hon stannade och där stod hon i 2,5 timme! Det spelade ingen roll vad jag gjorde, hon bara total-ignorerade mig.

Till slut satt jag av, försökte gå med henne över, men det gick hon inte heller med på. Mamma och Brambo fick stå och vänta, och vi försökte allt vi kunde med att hon skulle följa efter honom precis bakom, att brambo och mamma gick bakom och smackade på, vi provade verkligen allt, men hon vägrade. Hon har gått över där förut, jag blev så sur!

När det blev kålsvart ute och vi inte såg någonting var vi tvungna att ge oss. Det va det sista jag ville, men vi va verkligen tvungna. Jag får rida där nästa gång och ta samma fight, men ha längre tid på mig. Förhoppningsvis är hon på bättre humör så vi slipper bråka. 

FÖRBANNADE STON!

Jaja, nu får jag inte vara sur över det längre. Vi får ta det lugnt och försöka igen. Ingenting blir bättre för att man blir arg på ett sto...


/ Carolina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0