Fin morgon.

Det var en fin morgon imorse, solen sken och det va mysigt att vara ute med hästarna i stallet. Dom var pigga och glada. Pazzans öga såg mycket bättre ut idag så det går åt rätt håll. Idag tänkte jag även klippa Pradus. Det behövs. Sen ska Brambo få ut i skogen en vända och Pradus rider jag i ridhuset ikväll tänkte jag.

Ringde nyss till Aubiose angående min magplatta där knoppen trillat av, dom visste ju inte när jag var där sist men jag fick en idé så jag ringde och pratade med dom. Dom pratade med Equalityline och dom sa att dom skulle återkomma, för dom hade kanske en sådan knopp som låg liggande hos dom. Isåfall skickar dom den till Aubiose och sen till mig, får hoppas på de då!

Jag längtar verkligen tills nästa tävlingssäsong drar igång. Jag har inte tävlat någonting under hela detta år, så jag är mer än taggad. Anledningen till det är helt enkelt att jag inte haft hästar att tävla på. Brambo är redan 21, snart 22 år och har befunnit sig på tävlingsbanorna så länge nu, så han tycker inte att det är så himla roligt längre. Han har i princip blivit pensionär, men är fortfarande super fin (peppar peppar). Pazzan är ponny och det tävlar jag inte längre. Men nu har jag ju köpt Pradus så tävlingar blir det garanterat nästa år! 

Jag hade Pazzan utlånad till en tjej i Fagersta som hade henne i 1 år, sen växte tjejen så snabbt och Pazzan kom tillbaka till mig i slutet av sommaren. Meningen är inte att hon ska vara kvar hos mig för jag har varken tid eller riktigt lust att rida henne längre. Jag har bara inte riktigt tagit tag i att försöka få iväg henne. Dock ska jag inte sälja henne utan isåfall hyra ut henne. Så är du intresserad eller vet någon som söker ponny att tävla en tid, så hör gärna av er till mig! Min mail: [email protected]!
Nu ska jag gå ut till stallet och fixa lite! Hörs senare. 

Pazzan och jag i Mountain Horse ponnycup final under ponny-SM 2007. 


/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0