Mysterium

Jag har en svår gåta att lösa. I förrgår när jag skulle gå upp till hagen och ta in hästarna, så var alla grimskaften borta. Jag letade och letade men kunde inte hitta dom. Jag lägger dom alltid på en plats så att hästarna inte kan få tag på dom, så det kan inte vara dom som har släpat med sig dom någonstans. Hunden tar dom inte heller, för han är inte där och springer. Saken är att igår när jag skulle ta in hästarna, så var även dom nya grimskaften borta. Jag begriper inte. Från att ha haft hur många grimskaft som helst, så har jag nu bara ett kvar, på tre hästar. Får köpa nya, det är inge mer med det. Men frågan är ju vem som tar dom?...Så imorse när jag tog ut hästarna tog jag med mig det enda grimskaftet tillbaka till stallet så ingen skulle kunna få tag på det. Jag måste kolla upp detta lite mer noga, dom kan ju inte bara gå upp i rök!?

Nog om det, vart en tidig morgon imorse. Var ute i stallet kl. 05.45. Åkte till jobbet 07.00. Börjar sakta men säkert att komma in i arbetet nu, så det känns bra. Jobbar inte lika mycket nästa vecka så då kan jag rida mycket mer än vad jag har hunnit denna vecka. Hopplös tid nu när det är mörkt, kan inte rida på Pradus i mörkret, hon är nämligen ganska mörkrädd. Men hon vänjer nog sig snart, vi är så illa tvungna att lära oss rida i skogen när det är mörkt. Förhoppningsvis kommer det lite mer snö snart så vägarna blir lite bättre. Då kan man rida runt lite i byn där det finns gatlampor iallafall.

Nu ska jag laga lite mat. Jag är nämligen delaktig i kvällens matlagning till familjen. Sen blir det soffläge framför Idol.

Och ni, glöm nu inte att anmäla intresse till Team Hästliv!!! Läs mer på www.hastlivsiljan.se.






Trevlig fredagkväll!
/ Carolina


Kommentarer
Anonym

tycker det låter nästan lite otäckt............ni har väl ingen skum figur som stryker omkring? håll koll!!

2010-11-28 @ 08:32:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0