Pradus

Var ner till körhallen och red Pradus lite. Hon var som vanligt pigg och glad i början men blev rätt snabbt trött. Jag travade och galopperade igång henne, flyttade lite och sen hade jag ett par travbommar och ett litet hinder. Inte så avancerat idag. Men hon orkar inte så mycket just nu heller, så får se till att hon får mycket bättre kondition innan jag kräver allt för mycket av henne. När hon blir trött så tappar hon bjudningen totalt och liksom "dör" i steget, då får man jobba på rätt mycket för att få henne framåt. Så vill inte jag ha det så jag måste träna massa kondition. Förhoppningsvis blir det automatiskt bättre när hon orkar mer. En häst med bra kondition är ju sällan lat.
Man har ju lyxen att kunna rida i en stor uppvärmd körhall vilket känns toppen nu när det är så kallt. Mamma filmade lite men det blev inte så långa klipp...





/ Carolina 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0