Träning.

Dagens träning gick ganska bra. Vi travhoppade fram på ett litet hinder först. Hon kändes jättefin där. Lyssnade bra och hoppade väl. Sedan hoppade vi ett hinder med en bom framför och en bakom, i galopp. Hon kändes också fin även där. Jag kände skillnad på galoppen idag mot förra gången. Jag upplever att hon har blivit starkare. Jag kunde rida ihop henne lite och hon orkade och kunde behålla någorlunda kraft i galoppen iallafall. Hon gjorde det väldigt bra. Sedan hoppade vi en linje med en liten travserie först och sedan vidare på en oxer med vattenmatta under. Hon gjorde även det väldigt bra. Vi red på 7 galoppsprång som blev 7 ganska korta galoppsprång, så fick rida ihop henne lite även där och det gjorde hon bra. Hon orkar mycket mer nu, känns väldigt skönt att vi gör framsteg!
Till sist la vi ihop allt till en bana. Hon vart trött på slutet när vi skulle göra det, så det gick väl sådär. Hon blev lite springig och stark. Antagligen för att hon visste att jag ville ha ihop henne lite och hon inte riktigt hade ork till det. Hon var även i och petade i hindrena på slutet och även där eftersom hon vart trött. Men jag accepterar det och är ändå väldigt nöjd med dagens träning. Vi har inte brottom och jag vet att efter en hel lång vinter med träning kommer hon att
bli superfin.

När jag kollar på filmerna från träningen så konstaterar jag att jag måste räta på mig mera. Jag sitter också för mycket "ovanpå" hästen. Jag måste få mer vikt i sadel och komma ner bättre. Jag får försöka jobba mycket på det. Tyngd i sadeln och trampet i stigbygeln neråt, framåt.



/ Carolina 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0