Byggt hage + dagens ridpass.

Idag har jag byggt en ny hage till hästarna. Var bara tvungen. Det är alldeles för blött nu i den hagen dom går i. Den andra hagen är också ganska blöt, så jag byggde en ny. Blev bra. Gick förvånandsvärt bra, marken var mjuk. Nu har dom en stor ny hage att gå i, med öppna ytor. Nu slipper dom bli så blöta och skitiga om benen. Brambo och Pazzan har gått på den marken förut, så för dom var det inget nytt. Men Pradus har aldrig gått där, så för henne var det helt nytt. Hon sprang som en galning och flög runt i hela hagen. Brambo blev helt till sig av att få springa lite så han bjöd på en del akrobatiska rörelser man inte trodde han var kapabel till vid den här åldern. Haha.

På eftermiddagen kom Madde hit, så vi red en vända. Pazzan är brunstig igen. Blir inte klok på henne. Men vi får vara glada för att hon är det nu och inte nästa helg. Då ska Madde och Paz tävla igen :)

Pradus kändes väldigt fin. Sadeln verkar göra sitt, plus att hon tagit det lugnt i 2 veckor nu, (förutom hennes rally i hagen idag). Nu börjar hon acceptera att man håller i henne och man behöver inte ha hela henne i handen, utan hon bär sig själv lättare nu. Blir inte lika stum i munnen som förut och blir starkare och starkare i kroppen hela tiden. Hela hon har lättare för sig, vilket också är tydligt i hoppningen. Hon är spänstigare och hoppar kvickare och lättare.

Framför allt har galoppen blivit mycket bättre. Hon har en mycket rundare galopp och tar för sig mer. Det är mycket häst att rida, och jag börjar mer och mer hitta knapparna. Därför tror jag att det kommer bli jättebra när vi börjar tävla utomhus. Pradus behöver nog lite ytor och ett utomhustempo för att kunna prestera som bäst. Får se om jag gör någon mer inomhustävling nu, ska höra med Linda vad hon tycker. Sist jag pratade med henne tyckte hon att jag skulle skippa att tävla inomhus nu och börja om lite på nytt utomhus och se vad som händer då. Glömma bort det som hänt på dom tävlingar vi åkt på och satsa på utomhussäsongen istället. 

Ska bli spännande och se hur "Prad" är i helgen. Dressyrträning på lördag och hoppträning på söndag. Skoj!




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0