Galopp.

Igår tog jag och Madde en galopptur med hästarna. Jag upplever att Pradus är ganska matt just nu. Jag tror det beror på pälsomställningen och hormoner såhär i början av våren. Men, igår var hon faktiskt pigg och fin. Galopperade på bra. Sadeln tror jag gör sitt. Hon är mycket lösare nu och när vi galopperade på lite tog hon i mycket mer än vad hon brukar göra och orkade mer.

Jag har gjort om lite i hennes foderstat också. Jag har bytt till Krafft Musli grön, för lite yngre hästar. Ett väldigt proteinrikt foder, vilket jag tror är bra för Pradus just nu. Sen äter hon Chevinal Plus och ett fodertillskott som heter 100%, från märket Vetvital. Prudukterna från Vetvital verkar fungera. Dom har alla möjliga fodertillskott som är anpassat efter olika behov osv. Mina hästar har under ganska lång tid ätit lite olika fodertillskott från dom, och det har fungerat superbra. Det man vill förbättra, förbättas helt klart. Brambo har ex. fått lite hjälp med att hålla sig lite smidig i kroppen och dessutom inte få så torra luftvägar. Alla hästarna äter "100%" nu och dom blir piggare, tro mig.

Prudukterna klassas inte som doping och har ingen karens. Endast en produkt har 14 dagars karenstid.

Igår när vi red skulle vi ta en annan väg hem. En väg som inkluderar en bäck. Pazzan gick ju såklart över direkt, men inte Pradus, såklart. Vi stod där i runt 20 min och hon skulle absolut inte gå där. Men tro det eller ej. Hon gav sig. Hon hoppade till slut över och jag vann. Viktigt!

Nu ska jag sova. Imorgon väntas jobb hela dagen.
Ta hand om er och sov gott !




/ Carolina





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0