Gårdagens ridpass.

Red Pradus igår efter en veckas vila. Tänkte att jag skulle få flyga runt lite däruppe, men det gick bra. Hon höll sig på marken. Ovant att rida i den nya sadeln, tar nog ett tag innan jag vant mig. Den förra sadeln och den nya är ganska olika i sitsen. Den förra var ganska djup, medans den här är mer rak. Men den är skön. Jag måste bara vänja mig lite.

Pradus var iallafall väldigt fin. Tror hon mådde bra av att vila kroppen lite. Och det ska hon få fortsätta göra parallellt med lite lätt ridarbete, den här veckan som kommer också. Sen nästa helg är det träning med teamet igen. Då blir det dressyr på lördagen och hoppning på söndagen. Blir toppen det!

Det blåser extremt mycket ute idag. Och det är dessutom jätteblött och geggigt. Blä. Men snön smälter snabbt och förhoppningsvis torkar det upp ganska snabbt ute, bara snön försvinner helt snart.




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0