Pradus smiter.

Hästarna har börjat få vårkänslor och är ganska spralliga just nu. Pradus lyckades ta sig ut från hagen idag. Väldig tur att jag var hemma. Hon sprang runt som en tok och var helt svettig när jag fick tag på henne. Knasboll. Hon fick gå in i boxen en stund och tagga ner, sen tog jag ut henne igen. Hon måste ha kommit ut av misstag på något konstigt sätt. Inget hål i hagen eller något synligt ställe hon kommit ut på. 

Bäcken i en av hagarna börjar spricka upp och man kan höra det härliga ljudet av bäckvatten som rinner. Det kommer bli så blött i hagen när allt har smält. Gillas inte alls! Men vad ska man göra. Pradus är väl inte speciellt förtjust i bäcken ännu. Så länge det va is och man kunde gå över gick det bra, men nu börjar det bli lite tveksamt. Dom andra hästarna är så vana, så dom bryr sig inte längre, hur mycket vatten det än är i bäcken. Men jag får se till att ta in Pradus i tid på kvällarna, så det inte hinner bli mörkt, om hon skulle råka vara på den andra sidan när dom ska in. Då kommer hon aldrig våga ta sig över. Fisförnäm dam det där...

Madde ska träna Pazzan på min träningstid imorgon. Pradus ska ju som sagt inte hoppa riktigt än. Men det blir jättebra att Pazzan och Madde tar den tiden, då dom ska tävla på lördag.
Pradus har vilat i en vecka nu. Det var hon värd. Jag drar mig för att sitta upp på henne nu. Kommer få hålla i mig, hjälp... Imorgon jobbar jag hela dagen, så då hinner jag tyvärr inte rida. Men från och med onsdag måste jag börja rida henne lite smått igen. Var inte planerat att hon skulle få vila så länge, men jobbar man så gör man.
Ska bli roligt att rida i den nya sadeln också :)

Brambo börjar sakta men säkert bli av med sin tjocka päls. Han har det lite jobbigt just nu, och är lite loj. Men det ska nog snart bli bättre. Han har redan hunnit tappa den största delen iallafall.



I lördags hade vi lite födelsedagsmiddag med familjen. Jag fick en jättefin Gant-klocka. Supersnygg var den!
På fredag ska jag ha en liten födelsedagsmiddag för mina kära vänner :) Det ska bli skoj!

Ska försöka komma iväg till Aubiose snart. Måste köpa stigläder och stigbyglar till nya sadeln. Ska köpa Mountain Horse säkerhetsstigbyglar. Dom verkar vara jättebra och dessutom är dom gjorda för ridskorna jag har. Fick reda på att man inte får rida på JumpClub nuförtiden om man inte har säkerthetsstigbyglar, så lika bra att köpa ett par om jag nu ska åka ner och träna där snart.




/ Carolina



Kommentarer
sarah

Jag har ett par sådana stigbyglar som bara ligger om du vill köpa begagnade. De är inte särskilt mycket använda heller :)

2011-04-05 @ 13:35:05
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0