Björnar.

Igår red jag den äldsta och den yngsta. Brambo fick sig ett travpass i backarna, och gjorde det bra. Superbra träning. Pradus fick ungefär detsamma fast i lite mindre och lättare skala. Kunde konstatera att när jag kan öka på träningen för Pradus, så är backträning någonting vi behöver göra oftare. För övrigt så var hon inge rolig att rida igår. Seg, muppig och helt ofokuserad. Men så är hon ibland och det är bara att lära sig leva med det.

Igår kväll såg min lillebror och hans kompis en björn i byn. Den sprang över en äng som är strax brevid huset som min lillebrors kompis bor i. Känns inte alls roligt. Vart ska man rida!? Har dragit mig från att rida i skogen senaste dagarna och nu blev man ju inte modigare. Ännu ett skäl till ett ridhus...

Ska snart ut och rida nu. Sitter och funderar på vart jag ska rida för att kunna trava ordentligt men inte stöta på en björn. Det återstår att se. Orkar inte sjunga högt och konstant i 1 timme heller för att hålla dom borta. Dessutom blir det lite pinsamt om jag skulle möta någon annan där ute. Gaah! 

Nästan så man vill att det ska bli vinter nu, så man iallafall slipper bekymra sig för björn.



/ Carolina





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0