Kluven.

Jag funderar starkt på att köpa Mountain Horse Supreme High Rider. Men jag är kluven. Jag börjar lessna på chaps som knölar sig och det blir besvärligt att få på sig sporrar. Mina chaps är dessutom lite för stora runt om, så jag skulle behöva köpa nya iallafall, men då fundarar jag på att kosta på mig ett par snygga stövlar istället. Då kan jag rida med chapsen hemma och bara använda stövlarna på träning och framförallt tävling.

Men nackdelen med stövlar är att det ibland blir fula efter ett tag. Sjunker ihop och veckar sig allt för mycket nertill, och blir för korta upptill. Tappar helt formen. Kan ha att göra med att jag inte kostat på mig ett par riktiga kvalitétstövlar tidigare. Men dom här stövlarna är alldeles för dyra för att köpa och sen inte vilja ha på sig. Någon som har erfarenhet av dessa stövlar ? 



/ Carolina


Kommentarer
EVELINA HEED

Jag har sådana stövlar, är jättenöjd med dom! Dock så verkar de töja sig i skaftet, mina sitter inte lika tight längre. Så jag tror nog att man bör köpa en storlek som sitter åt hårt i början, vilket jag tyvärr inte gjorde.

2011-08-25 @ 15:29:09
URL: http://evelaiijna.blogg.se/
linnea

Jag har också såna stövlar, ääälskar dom hur mycket som helst. Men kan säga att de är ett helvete för hälsenan att gå i, men dom sitter hur bra som helst när man rider och mina har inte blivit så mycket större faktiskt, det är nästan så att jag inte får upp dom helt i dragkedjan fortfarande. Men dom sjunker ganska mycket det är väll det enda problemet annars är dom verkligen super! :)

2011-08-30 @ 17:04:20
URL: http://linnearosen.beldo.se
Elin Berggren

Jag har sånna! Dom sjunker ganska mycket och blir slitna ganska snabbt :(

2011-09-13 @ 22:21:18
URL: http://elinb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0