Team Hästliv helg.

I helgen har vi haft träning med Team hästliv. Det har varit trevligt. Väldigt bittert att inte kunna vara med själv bara.
Men det är inget att göra åt. Blickar framåt och hoppas att Pradus är kapabel att vara med på ett par träningstillfällen under hösten/vintern iallafall. 

Har ridit henne en del sen jag skrev här sist. Det är roligt, men väldigt krävande att rida henne just nu. Hon är tung och lat. Hänger sig i handen och blir helt skänkeldöd. Men vi kämpar på. Det blir lite bättre för varje gång och jag kan inte begära att hon ska vara i samma form som innan hon skadade sig, såklart. Hon har stått inne i 7 veckor parallellt med att bara promeneras, skrittats med ryttare i några veckor, och för en vecka sedan börjat trava. Det får ta sin lilla tid. 

Samtidigt har det här uppehållet med Pradus gjort att jag känner mig heltaggad för träning när vi är igång igen. Ska bli superskoj när vi kan börja planera vårt träningsupplägg igen och börja träna för att nå mina närmaste mål.

Nu är det dessutom bara en vecka kvar innan Hästliv Siljan sätter igång. Superskoj!
Programmet i år känns jättebra och jag tror verkligen att det kommer bli lyckat i år igen. Just nu är det såklart väldigt mycket jobb och förberedelser inför veckan, och jag tycker det är väldigt roligt att jobba med det.

Satt och kollade på lite filmsnuttar från när vi red dressyr under en Team Hästliv träning. Här kan ni kolla på det om ni har lust :



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0