Trädkaos

Hej på er!
Vad det har blåst här. Trodde hela huset skulle blåsa bort. Jätteobehagligt. Många har varit strömlösa länge nu, men vi har som tur var klarat oss ifrån det.

Igår skulle jag och Madde ut på en tur i skogen, men vi kom inte så långt. Det är träd på marken överallt. Man kommer inte fram. Så det blev en skrittvända istället, men det fick lov att bli så. Underlaget ute är fruktansvärt också, så det går inte att göra så mycket nu tyvärr. Man skulle haft ett ridhus i närheten, ja tack !

Några av våra hagar har blivit förstörda då det har ramlat massa träd på tråden. Stolparna har gått av på mitten osv. Så det måste fixas, men först måste någon komma och ta bort alla träd först. Svårt att göra det själv...

Idag har jag massor att fixa med. Först allt det vanliga med mockning och allt sånt. Sedan ska Pradus klippas och jag ska tvätta lite täcken och städa i stallet. Får se om jag rider sen eller om jag tar en promenad med hästarna istället. Går ändå bara att skritta när man rider, och dessutom som jag sa så kommer man inte fram i skogen. Värdelöst. Jag vill ju rida ordentligt och få något gjort. Pradus måste igång helt. Men hon börjar få tillbaka muskler och kondition nu, och det känns jätteskönt. Tror kanske att jag rider iallafall, man kan göra lite mer om man rider ändå. Jobba lite i skritten, flytta undan osv. Man får göra det bästa av situationen.

Såg att ridsportförbundet tagit tillbaka den nya regeln om loggor. Bra det. Men det förstod jag att dom skulle göra. Aldrig att det där hade funkat.

Nu måste jag sätta fart !



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0