Gårdagens och dagens ridpass.

Både igår och idag kändes Pradus väldigt fin. Hon är allert och glad. Känns som att vi gör framsteg hela tiden, även om det går några steg fram och några tillbaka, men så är det. I det stora hela gör vi framsteg. Jag tänker hela tiden på att hålla henne aktiv i varje steg. Aktivera och "ställa frågor" hela tiden, och är noga med att få snabba svar. Hon är lite tjuren Ferdinand, och ibland är det lite svårt att få kontakt och komma åt henne på rätt sätt. Men det går bättre och bättre. Vissa dagar bättre än andra men just nu går det ganska bra. Det krävs väldigt mycket från min sida, men det är bara bra för mig. Nu måste jag rida mycket mer kraftfullt än vad jag har varit van vid, så det är lite nytt för mig. Hon är inte jättestor, men är ändå mycket häst att rida.

I helgen är det träning med Team Hästliv. Ser mycket fram emot det. På lördagen ska vi hoppa bana och varje ryttare kommer att filmas. Under middagen på kvällen ska alla tillsammans analysera och gå igenom ritterna, och sedan på söndagens träning ska vi träna på dom bitarna som var mindre bra på lördagen. Toppen. Har inte hoppat så mycket bana med Pradus, så vi behöver verkligen göra det. Med tanke på att första tävlingen är snart så är det verkligen aktuellt. Dock känner jag på mig att helgens träning kommer bli lite att bita i, iallafall för oss. Men skoj ska det bli!



Läs mer om teamet och deltagarna på www.hastlivsiljan.se !



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0