Gårdagens och dagens ridpass.

Igår red jag och mamma ut på Brambo och Pazzan. Blev en galopptur, hästarna tyckte det va hur kul som helst. Var riktigt mycket krut i dom. Jag hade rejält körigt med Pazzan iallafall, jösses vad hon är het ibland. Men rolig är hon!

Pradus har olyckligtvis haft av sig en framsko i hagen. Får aldrig tag på hovslagaren och det är ju träning imorgon, men den lär jag inte kunna ta med Pradus på. Jag vill ändå vara med på träningen så tror jag ska ta med mig Pazzan. Helt galet egentligen. Är för stor för henne men så farligt är det inte. Rider henne bara ibland för att hålla igång henne dom gånger Madde inte kan rida. Men jag tror att en träning klarar hon med mig på ryggen. Bara småskutta lite, för skoj skull.
Dock är det riktigt surt att inte Pradus kan följa med. Vi skulle verkligen behöva den träningen. Nästa träning blir med teamet och det skulle varit skönt att ha gjort en riktig träning innan det. Men men...

Idag kom Madde hit. Idag travade vi bara hästarna då dom galopperade så mycket igår. Dom var fina båda två. Jag tycker det är så roligt att ha Madde här. Ha någon att rida med och kunna prata med. Har ridit så mycket själv nu i så många år. Roligt med lite sällskap.

Jag hoppas verkligen att hovslagaren kommer hit inom kort så jag kan rida Pradus iallafall. Nu kan jag ju inte ens göra det. Hon är ganska rastlös kan man säga. Hopplöst...





/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0