Team Hästliv - träning.

Helgens träningar har gått väldigt bra. På lördagen hoppade vi bana. Vi fick göra allt som om det vore tävling. Vi red fram själva som vi ville, utan att Linda (tränaren) la sig i eller kommenterade så mycket. Sedan fick vi gå banan och hoppa fram. Efter det hoppade vi banan två gånger. Första vändan kändes bra. Jag fokuserade bara på att hålla henne framme för skänkeln och ha en bra grundgalopp, och det gick väldigt bra. Hon kändes fin och var fokuserad. 
Andra vändan gick också bra. Då var hindrena lite högre men vi hade ett bra flyt och det kändes riktigt bra. Jag är väldigt nöjd med både mig själv och hästen. 

På kvällen åt vi middag tillsammans och sedan kollade på filmerna från dagens träning. Lite diskussioner och analyser kring det. Var väldigt roligt och lärorikt!


På söndagen red jag Pradus med gougen fastspänd genom bettet till en extra tygel. Linda tyckte vi skulle prova det på träningen. Jag har ridit så hemma litegrann men aldrig på en träning på det sättet. Det gick ganska bra. Under framridningen och i början av träningen fick jag en jättebra känsla och jag kunde komma åt henne på ett mer effektivt sätt, och själv bli starkare. Även när vi började hoppa lite på en stor volt gick det också bra. 
När vi skulle hoppa lite mer och det blev fler hinder på följd blev det lite svårare. Pradus kändes ganska trött sedan lördagen och dessutom tyckte hon att vi var jobbiga som bad henne börja acceptera en annan form. Det blev ganska jobbigt för henne och jag var tvungen att rida med massor av ben. Hon fick med sig lite bommar och vi fick inte samma flyt som på lördagen.
Men i stort är jag jättenöjd med helgen. Det är dessutom jätteroligt att träffa alla och umgås på kvällen.

Ikväll är det träff med teamet igen. Denna gången är det träning av oss själva som gäller. Vi ska till Rättviks helt nybyggda gym och få en föreläsning om träning och hälsa. Efter det ska vi få ett träningspass i gymmet. Ska bli skoj. Dock är jag jättetrött sen helgen och har världens träningsvärk. Jag upptäckte igår att jag använt benen så mycket under helgens träningar att jag fått blåmärken på insidan av låren.

Film från helgen:



/ Carolina


Kommentarer
Anonym

fint på lördagen!

2011-02-22 @ 14:44:28
ulrika

Ser superfint ut! Du rider sjukt bra :)

2011-02-23 @ 14:19:42
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0