Träningen.

Som sagt, träningen i tisdags med Pazzan gick riktigt bra. Det var lite ovant och vingligt för mig, men det var riktigt roligt. Pazzan var fin. Hon är ju alltid som hon är. Het som en potatis när det kommer fram hinder.

Men hon skötte sig ändå riktigt bra tycker jag. Hon kan vara 100 gånger värre. I början testade hon hur mycket hon fick springa och mot slutet lyssnade hon bättre. Men vissa saker med henne får man bara acceptera, annars bjuder hon inte på sig själv, så som att hon vill ta tag i sakerna mycket själv.

Vi hoppade fram lite på böjt spår med en bom innan. Trav och galopp. Hon var ganska springig och stark i början, men sen fick jag bukt på det. Sedan hoppade vi på rakt spår på medellinjen. Liten stuts in och 3 galoppsprång fram till en oxer. Där backade hon av lite av sig själv. Vi hoppade trippelbarr och sedan la vi ihop allt till en liten bana. Första rundan ville hon dra iväg lite för mycket så var tvungen att lägga in volter ibland. Men sista rundan gick bra.


Det var iallafall väldigt roligt. Inte varje dag man rider ponny längre, och jag är glad att jag fortfarande kan göra det ibland. Hon är bara för cool min underbara lilla ponny, och hon är den hästen som kommit mig närmast genom åren. Hon är väldigt speciell för mig!


Här kan ni se hur det såg ut i tisdags:



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0