Dagens första ridpass + vaccin.

Jag och Madde red ut en vända med Brambo och Pazzan. Madde fick jobba mycket med att samla ihop och få tillbaka. Att Pazzan lyssnar på henne mer och inte bara springer ifrån. Gick bra tycker jag. Vi ska jobba mycket med det, med hinder inblandat också så Pazzan börjar vänta på henne.

Brambo var pigg. Han har massor med spring i benen. Han är en riktigt rolig häst att rida. Varför måste han vara så gammal?

Kom nyss hem med Pazzan från kliniken. Vi körde ner henne en snabbis så hon fick sitt andra vaccin. Vi fick lov att göra en omvaccinering av henne då dom som hyrde henne vaccinerade henne 1,5 månad innan jag brukar göra det, och det upptäckte jag försent. Men nu är hon klar iallafall. Hon fick även stelkramp nu.

Jag har också hunnit börja klippa Pradus. Hon blev alldeles för otålig så jag fick lov att ta en paus. Nu är hon ute i hagen och jössös vad hon sprang när jag släppte ut henne. Sprang som en tok och hoppa, bockade och sparkade bakut. Galen häst. Ska gå ut snart igen och försöka klippa klart henne. Har inte alls mycket kvar, men tillräckligt för att hon skulle hinna tröttna. Hade inte tänkt helklippa henne nu, men det vart så ändå. Tycker det blir bäst och snyggast. Önska mig lycka till med "klippning av Pradus, del 2"...

Ikväll är det träning med Pradus också, ska bli skoj!


/ Carolina




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0