Dagens ridpass.

Fick hem hö mitt på dagen, så hann bara rida Pradus och Pazzan. Pradus kändes ganska stel efter helgen. Utöver det var hon jättefin. Hon fick nog också med sig en hel del hem efter helgens träningar. Hon var mycket mer framme för skänkeln idag än vad hon brukar vara och lyssnade bättre. Jag såg till att hon travade på ordentligt och samma i galoppen. Bara tänka framåt och att hon blir mer självgående. Att inte jag behöver styra runt henne med hela min kroppsvikt, utan att hon springer lite av sig själv också. Så jag inte behöver vara där och knacka med skänkeln hela tiden. Jag kände skillnad redan idag, och vi ska fortsätta att bara fokusera på det. Få igång alla gångarter så jag har något att ta och jobba av. Jag flyttade henne lite också och hon gjorde det bra. Ska bli roligt och spännande att se utvecklingen efter att vi jobbat på det här sättet ett tag.  

Pazzan var pigg och fin som alltid. Hon är så fantastiskt rolig att rida. Man blir så glad av henne. Flyttade även henne lite och hon gjorde det också bra. Vi travade bara, det räckte för henne idag.






/ Carolina 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0