Dagens ridpass.

Jag och Madde red en ganska lång sväng med Pazzan och Pradus. Ett konditionspass med inslag av lite tempoväxlingar. Gick bra. Pazzan var övertaggad som alltid, men Madde fixar det mycket bra. Pradus kändes också fin. Finast i galoppen som vanligt, men traven lite bättre idag. Fick tips av Evelina (förra ryttaren) att rida med fast martingal, så provade det idag, och det gick bättre. En bra grej man kan använda sig av när man trimmar.

Imorgon är det första träffen med Team Hästliv. Roligt att det sätter igång nu. Nästa helg är det två dagars träning med middag på kvällen. Ser jag mycket fram emot. Ska bli grymt roligt att träna för Linda igen. Var längesen nu, och dessutom har hon aldrig sett Pradus. Ska bli väldigt skoj!

På tisdag sätter dom andra träningarna igång igen. Pradus kommer gå träning nu på tisdag plus två dagar i helgen. Fullt upp för henne, men det klarar hon. Vila får hon göra någon annan gång. Jag får hämta ut mina saker hos skomakaren på onsdag, så rider utan shortchaps och använder Brambos träns just nu. Han har ett vanligt tvådelat bett på sitt träns, och jag inbillar mig att jag gillar att använda det mer än tredelat på Pradus. Hon kommer ju gå med det på träningen på tisdag, och känns det bättre med det då, så byter jag till Brambos bett nästa helg också.






Bilderna är pausade ur ett videoklipp med Pradus och Evelina.




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0