Hästar fulla i snö.

Red Pradus lite lugnt idag. Vi höll oss till vägarna i byn. Blev ett litet lydnadspass. Mycket ökningar och minskningar, avsaktningar och igångsättningar, flytta, och lite galoppfattningar, och kort kort galopp. Satt mycket ner i sadeln för att träna min sits och att komma ner bättre i sadeln. Idag kändes hon mer "alert", vilket känns skönt. Jag försöker vara väldigt noga med att hon även på backen ska lyssna om jag vill något. Det kan handla om att jag vill att hon flyttar sig på gången, och hon tänker göra det imorgon. Sådant där smittar ju av sig även i ridningen och då kan det lika gärna vara min skänkel hon tänker imorgon för. Jag vill ha snabba svar, och det går bättre och bättre. Hon är ju lite nonchalant och långsam i sättet, så man får vara på henne om det. Det var en snöig Pradus som kom in från hagen på förmiddagen.



Idag svor jag högt i stallet över Brambos box. Han skitar ner så fruktansvärt i sin box och det är hur tungt som helst att mocka. Han bajsar och kissar på samma ställe, vilket är i mitten av boxen. Han rullar sig och ligger också ner mitt i boxen, vilket gör att allt bara blir en enda soppa. Han lägger sig bokstavligen ner rakt i bajset, så hela han luktar bajs och täckena också. Men han verkar må bäst när han får vara skitig och vill helst ha det så. Men det vill inte jag!!
När man ska iväg med honom på tävling på morgonen, får man borsta i timmar innan han blir fin. Han gräver ner hela huvudet i spånet när han rullar... Jag har tänkt flera gånger att jag ska ta ut hårfönen och blåsa bort allt spån. Kanske skulle fungera bra, hehe.





/ Carolina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0