Lärorik helg.

Träningshelgen med Team Hästliv har varit jätteskoj. Första träningsdagen hade vi markarbete där vi flyttade mycket och jobbade i trav och galopp på liten volt. Sedan avslutade vi med att hoppa lite på en stor volt. Jag tycker det gick bra för mig. Vi kämpade på så gott vi kunde.

På kvällen var det middag med hela gänget. Alla dressyrryttare var inte där då deras träning tyvärr snabbt fick ställas in pga. begravning. Jättetråkigt för dom... Men kvällen var iallafall jättetrevlig och alla verkade glada. Vi pratade lite om vilka rutiner man hade och hur det kändes när man skulle tävla osv. En bra start.

Andra träningsdagen hoppade vi en bana med 6 hinder. Jag och Pradus fick jobba jättemycket med att få igång galoppen. Efter hindrena "dyker" hon lite och släpper bakbenen och blir tung fram. Jag tycker det blir svårt att hitta en bra distans till hindret när det blir så. Jag fick försöka lösa det genom att bara tänka framåt och galoppera mycket. Fick lägga in lite volter mellan hindrena, för att se till att ha en bra galopp hela tiden fram till hindret. Gick hyfsat bra, men vi behöver jobba mycket med att komma igång mer i alla gångarter. Eftersom hon är ganska långsam behöver jag vara kvick.

Helgen har iallafall varit jätterolig och träningarna för Linda har varit bra, som vanligt. Jag och Pradus har en del vi ska träna på nu tills nästa gång vi träffas. Jag tränar tillsammans med Lola Skager, Sarah Gustafsson, Mathilda Kjellberg och Elin Hedman. En mycket bra grupp tycker jag. Dock var vi bara 4 i helgen då Elin är i Thailand.


Lördag:






Söndag:




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0