Nyskodda hästar + dagens ridpass.

Nu är Brambo och Pazzan nyskodda. Pradus ena baksko rättades också till efter att hon trampat den snett. Hon har ganska svaga hovar och dom växer väldigt snabbt. Dom spricker lätt så vi är noga med att hålla efter dom och sköta dom väl. Hoppas att det ger sig snart och att hon får starkare hovar.

När hovslagaren var klar reds Pradus och Pazzan. Dom fick en galoppsväng i skogen. Pigga och glada var dom. Pradus kändes väldigt fin idag och Pazzan såg en aning lugnare ut. Efter det longerade jag Brambo med gougen, så han också fick röra på sig lite. Han såg fin ut. Han blir äldre helt klart, men är fortfarande pigg och fin tycker jag. I år är han 22 år gammal. Han ser ut som en björn med all päls. Jag klippte honom för ett tag sedan, men bryr mig inte om att göra det en gång till. Finns egentligen ingen anledning.

Nu väntar jag på att mamma ska komma och hämta mig. Vi åker till Borlänge en vända.





/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0