Ridhus - Ja tack.

Tänk om man hade haft en ridhus på gården. Vilken lycka. Jag har en mil till närmaste Ridhus och måste lasta hästarna och åka iväg för att kunna rida där. Jag har börjat trötta så på att rida ut. Ridpassen ser ungefär likadana ut varje dag och det blir ingen variation på någonting. Såhär års har jag inte så jättemycket vägar att välja mellan heller, då det är för mycket snö på vissa ställen.

Mycket kan man göra ute och jag tror verkligen att hästarna behöver och mår bra av att ridas mycket ute i naturen. Dom får helt andra muskler och blir fysiskt starkare och jag tror dessutom att man kan förebygga mycket skador om man rider ut mycket. Men allt kan man inte göra ute i skogen. Jag skulle behöva ligga och hoppa små hinder var och varannan dag för att hitta känslan och att hoppning och hinder inte blir en sådan "big deal". Rida mycket markarbete och jobba igenom hästarna ordentligt. Det fattas verkligen i min vardagliga ridning, och det märker jag ju när jag åker på träning.

Åker jag till ridhus, tar det vare sig man vill eller inte flera timmar. Packa bilen, åka iväg, klä på, rida, klä av, åka hem, packa ur bilen osv. Det blir till ett så stort projekt. Jag skulle vilja ha ett ridhus på ridbart avstånd. Det hade varit guld värt!


/ Carolina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0