Skomakaren förstörde mina skor.

Var till skomakaren mitt på dagen och lämnade in lite saker till skomakaren. Bla. mina shortchaps som spruckit i sömmen och Pradus träns. Tog även med mig magplattan och hörde om han kunde fixa den lilla knoppen som försvunnit. Aubiose skickade nämligen en knopp till mig, men dom hade sågat av den lilla knoppen från en annan magplatta så den satt fortfarande fast på lädret. Jag får inte loss den så hörde med honom om han kunde fixa det, men det kunde han inte göra. Får leva med att jag bara kan använda hjälptyglar med snabbknäppe när jag har magplattan... 

Jag tog även med mina ridskor som hade spruckit lite i en söm fram mot tåna. Jag tänkte att han kunde kolla på det och se om han kunde laga det innan dom sprack ännu mer. Han tog skon, bände upp hela hålet så det blev ett gigantiskt hål. Efter det sa han, "nej, jag kan inte laga dom här, du får köpa nya". Det sa han efter att han precis totalförstört mina skor. Visst hade jag tänkt köpa nya iallafall, men kanske inte precis just nu. Dom hade fungerat ett tag till och jag kunde åtminstone kunnat använda dom hemma och köpt ett par nya till tävling och träning. Men nu kan jag inte använda dom alls. Tack för de.

Har i flera år haft Windsor Jodhpur från Mountain Horse (se bild), och trivs jättebra med dom, så lär väl bli ett par nya sådana igen då kanske. Ska tillbaka till Aubiose på måndag och byta Pradus förbygel, så får kika lite efter ett par nya skor också då.





/ Carolina


Kommentarer
Annette Riesbeck

Den skomakaren ska vi rekommendera till andra.... hi, hi.

2011-01-07 @ 19:04:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0