Snö kaos.

Här bara vräker det ner snö. Jag och mamma tog en 2 timmar lång vända i skogen med Pradus och Brambo. Vi såg ut som snögubbar när vi kom hem. Vi blev riktigt blöta och kalla mot slutet så vi gick in och drack varmt te direkt vi kom hem.

Pradus var fin idag. Stretig och lite bråkig i början, men mot slutet gav hon upp. Jobbade på riktigt bra i galoppen. Jag tycker hon är lättare att arbeta i galoppen än i traven. Kommer mycket lättare till arbete och har lättare för sig där. I traven tycker jag hon är svårare då hon lätt går och hänger sig i handen och blir tung fram. Men som jag sagt förut är det svårt överhuvudtaget att få henne till arbete ute, hon blir lätt okoncentrerad. I ridhus är det betydligt enklare.

Brambo såg också fin ut. Han tyckte nog det va lite för mycket snö överallt bara. Kvistarna på träden bli så tunga och hänger ner över vägarna, och rider man förbi blir man helt full av snö.

Det var meningen att jag skulle hinna ut med Pazzan en vända också, men jag måste skotta. Gården är helt täckt med snö och det måste bort... Annars finns ingen chans att vi kommer ut med bilarna här imorgon.

Dags för skottning!


/ Carolina 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0