Sovmorgon och Pradus skodd.

Nu är Pradus nyskodd igen. Då hon har lite taskiga hovar, skos hon var 6:e vecka. Lite tidigare än vanligt. Hon behöver det just nu, så får vi hoppas att hennes hovkvalitét blir bättre på sikt. Pradus är lite bråkig att sko just nu. Har dåligt med tålamod så hon står inte still alls. Men på slutet gick det bättre. Hon ville vara ute med dom andra, riktigt förbannad var hon.

Medans Rina fixade Pradus mockade jag och gjorde klart stallet. Skönt, nu ska jag bara rida lite på eftermiddagen. Mamma fodrade och tog ut hästarna imorse så jag fick sova. Gick precis upp innan Rina kom och det var runt 10.45. Nu känner jag mig som en ny människa. Piggare och gladare.



/ Carolina 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0