Träning.

Dagens träning var en mycket bra och nyttig träning. Fick jobba rejält mycket så nu är jag helt slut. Vi började med att skritta fram till konerna (röd prick på bilden), sedan vid konerna fatta galopp och hoppa hindret. Sedan skritt igen vid nästa koner efter hindret, galopp vid nästa koner osv. Gick väl sådär. Pradus ville inte alls fatta galopp vid konerna, antagligen tyckte hon det var himla jobbigt. Hon blev lite sur, men jag blev också sur och till slut gick det ändå ganska bra. Var svårt att när man precis sparkat på henne för att hon ska fatta galopp, sedan snabbt ska ta tillbaka henne efter hindret och ner till skritt igen. Hon tyckte nog att jag skulle bestämma mig för vad jag ville. Fortsatte med detta runt alla 4 hinder och bytte sedan varv.



När vi hade fått till det första hyfsat så hoppade vi över medellinjen. Bom - plank - bom. Det gick ganska bra. Kom i vänster varv och hoppade och sedan kom tillbaka i höger varv. Gick ganska bra. Lättare med vänstersväng än högersväng. Får inte med mig yttersidan lika bra som i vänstervarv. Men jag måste skärpa mig lite också och se till att jag får med mig ytter. Är otroligt nöjd med Pradus, hon kämpade på helt otroligt fast hon var trött. Höjde upp lite på slutet och hon hoppade jättebra. Jag gör mina missar, men hon är väldigt shyst och verkligen försöker trots att jag ibland lägger henne lite i ett svårt läge.




Till sist hoppade vi samma som det vi började med fast trav istället för skritt. Pradus och jag hade då hunnit bli ganska möra i kroppen, men det gick helt okej ändå.

Nu ska jag sova!

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0