Vilodagar.

Igår och idag har hästarna fått vila. Dels har Pazzan fått vaccin och får inte ridas förrän imorgon, Pradus tränade ganska hårt i tisdags och ska gå träning i helgen, så hon har fått ta det lugnt men kommer ridas imorgon. Brambo behöver inte samma träning som dom andra två, så han har också bara fått mysa runt i hagen med dom andra. Jag har börjat få ont i halsen och det är -14 ute nu, och jag vill verkligen vara frisk i helgen, så lika bra att jag också får vila lite.

När jag skulle ge hästarna mat på eftermiddagen, stod det en stor älg vid hagen. Jag vågade inte gå förbi. Mamma kom precis hem då och hon var modigare än jag, så hon gick in i hagen och gav hästarna mat. Läskiga djur! Jag har blivit jagad av en älg när jag red en gång när jag var mindre, så jag är inte så förtjust i dom...

Hämtade ut mina grejer hos skomakaren idag. Shortchapsen blev väldigt bra och sidostyckena på tränset hade fått ett till hål, så nu kommer det sitta perfekt.

Snöig Pradus innan ridtur.


/ Carolina




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0