Helgen.

Har jobbat hela dagen igår och idag, så jag hann rida senast i fredags. Känns inte så bra, men nu fick det lov att bli så.
I fredags var Pradus inte alls rolig att rida. Hon såg spöken överallt och skulle inte gå fram på vissa ställen. Helt inne i en annan värld. Jag kan bara kontatera att det är riktigt synd att jag inte har möjlighet att rida i ridhus oftare. Jag rider ute ca 80-90 % och resten i ridhus. Alltså inte speciellt ofta.

Jag känner att ska jag och Pradus komma någon vart, skulle jag verkligen behöva komma iväg och jobba henne i ridhus mycket oftare. Jag får ingen kontakt med henne ute och kommer heller inte åt henne på samma sätt som i ett ridhus. För henne skulle det vara mer som en "belöning" att få ridas i skogen, och att jag där bara låter henne kolla sig omkring och vara nyfiken på allt, precis så som hon vill. Jag tror det verkligen skulle börja hända saker om vi red mer i ridhus. Kunna lägga in små hinder och bommar i arbetet. Men just nu är inte fallet så tyvärr. Körhallen får man bara rida i en gång i veckan, och ridhuset används av ridskolan på eftermiddagarna och kvällarna. Träningarna varanann tisdag är guld värda.
Men helt klart, jag måste försöka komma iväg nu varje vecka till körhallen. Då kan jag rida iallafall en gång i veckan i ridhus och varannan vecka 2 gånger, då det är träning också.

Tror verkligen det är behövligt!



I veckan ska jag åka och köpa lite nya grejer. Snoddar, självklart ska min prinsessa Pradus vara knoppad på tävling. Så vida jag lyckas göra snygga knoppar. Vi får väl se hur det blir med den saken, haha. Behöver även nya ridhandskar och nya sporrar. Ett par lite längre. Dom jag har nu är ponnygodkända små kulsporrar. Skulle behöva ett par lite längre nu på Pradus. Men jag vill fortfarande ha kulsporrar, känns inte lika skarpt.



Nu ska jag nog kolla på senaste ansnittet av Ponnyakuten.

Trevlig kväll!


/ Carolina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0