Inte mer snö nu - tungjobbat.

Kom hem från jobbet 19.30. Varit borta hela dagen, och mamma med 39 graders feber fick gå ut och ge hästarna mat på eftermiddagen. När jag kom hem var alltså hela stallet kvar och hästarna var ute. Fick börja med att skotta mig in i stallet. Sen mocka, fylla vatten och hö och allt det där. Men det är bara att gilla läget. Trots att man jobbat hela dagen och är trött, inte fått i sig någon middag än och bara vill sätta sig i soffan. Täckena var jätteblöta och tunga. Tur att det är så bra kvalitét på utetäckena, så hästarna håller sig varma och torra iallafall. Vissa dagar är det mindre lätt att få ihop allt, men så är det. Bara hästarna har det bra, så är det ingen fara.

Jag blev klar ganska fort iallafall.



Igår red jag Pradus lite lätt eftersom det var träning i tisdags. Hon var pigg och glad. Vi skrittade och travade lite i byn bara, helt okomplicerat. Imorgon jobbar jag hela dagen och kommer hem samma tid som idag. Madde kommer hit och hjälper mig med hästarna. Hon ska rida och fixa. Guld värt!


Nu ska jag hoppa in i duschen lite snabbt, sen sova.

Natti


/Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0