Tävlingen.

Dagen har inte gått speciellt bra. Pradus kändes jättefin på framhoppningen och hoppade första tre hindrena i 1m jättebra. Sedan från ingenstans stannar hon på hinder nr 4. Efter det låste det sig och vi blev uteslutna. Inför 1.10 fick jag hjälp av Evve och det var verkligen jättebra. Framhoppningen kändes trots allt ganska bra. Jag gick in med en helt annan inställning i andra klassen, men då var det redan försent. Vi stannade ut oss även i 1.10m. Det låste sig på något vis och vi fick inget flyt alls. Detta var ganska oväntat eftersom det gått så oerhört bra ända sedan jag fick henne. Träningen har gått hur bra som helst så jag kunde verkligen inte alls ana detta. Men jag försöker att inte elta så mycket nu. Det va första tävlingen för mig på 1,5 år och min och Pradus tävlingsdebut tillsammans. Det kommer att lossna.  

Jag tror att jag red lite för passivt i första klassen och red inte lika fokuserat och beslutsamt som jag gör på träning. Det gav henne chansen att se om hon kunde slippa undan. Sen blev det en grej under hela dagen. Trist, men nu går det inte att göra så mycket åt det.

Skulle hoppat 1.10 i Falun nästa söndag, men har bytt klasser så jag hoppar 90cm och 1m på lördagen istället. Känns verkligen inte alls bra, vi kan så mycket bättre än så. Men jag tror det är bra, och då får jag verkligen se till att komma runt. Vi behöver åka på alla tävlingar som är möjliga nu. Vi behöver träna på att tävla. Få så många rundor vi bara kan i kroppen och försöka hitta samma bra flyt på tävling som vi har på träning.

När jag lägger upp ett högre tempo och en bra galopp, har jag så lätt för att jäkta och rida iväg henne lite. Istället för att behålla lugnet och bara vara kall. Jag har också en tendens att börja ändra på min plan. Jag måste lita på mig själv mycket mer. 

Jag är enormt besviken nu, det kan jag inte sticka under stolen med. Jag kan bättre än såhär...

Trevlig kväll !


/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0