Träningen.

Träningen igår gick riktigt bra. Även om man inte tror att "nötandet" hemma i skogen ger något, så gör det verkligen det. Pradus var jättefin igår. Kvalitetén på hennes galopp börjar bli mycket bättre och hon är mer framme för skänkeln nu än förut. Hon var fin på hinder och hoppade jättebra. Ibland sprattlar hon till en del mellan hindrena så jag får hålla i mig lite, haha. 

Vi hoppade bana igår. Riktigt bra uppladdning för helgens tävling. Vi började hoppa fram på ett räcke och jag fick en jättebra känsla. Sedan hoppade vi en linje med kombination med räcke in och oxer ut, sedan 4 galoppstrång fram till en oxer. Det var lite långt på 4 galoppsprång så man fick rida på ordentligt och inte backa in i kombinationen. Pradus var helt med på det och hoppade super!

Efter det la vi ihop alla hinder vi hade till en bana. 9 hinder, 10 spång. Var lite snäva svängar och hindrena kom ganska snabbt, men det gick bra. Vi hade en bra grundgalopp och kom fram till hindrena på ett bra sätt. Får inte riktigt med mig henne ordentligt när det blir lite snävare svängar än, men det kommer.

Nu känns det riktigt bra inför helgen, så nu är det bara att ladda!

Mamma är sjuk, så hon kunde inte köra igår. Jag fick hjälp av pojkvännen och Madde. Guld värt, tack ska ni ha!

Johan filmade:




/ Carolina




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0