Tvättdag och dagens ridpass.

Jag är överlycklig. Äntligen kan jag använda tvättmaskinen i stallet igen. Så idag har jag börjat tvätta allt som behöver tvättas - täcken, skydd, schabrak, lindor, paddar, verkligen allt! Så skönt att få det rent och fint. Har högar med tvätt i sadelkammaren, så jag får fortsätta tvätta imorgon också.

Fyllde även på lite nytt spån, städade lite och hängde undan täcken som jag inte behöver nu osv. För nu tar jag vår helt enkelt. Nu får det inte bli kallt igen. Punkt slut.

På eftermiddagen kom Madde. Vi red en ganska lång sväng. Pradus var ganska fin idag. Lyssnade mycket bättre än i fredags och ville samarbeta lite mer. Imorgon är det hoppträning. Ska bli skoj. Perfekt med en träning innan tävlingen på söndag.



Imorgon ska jag åka till Borlänge och hämta ut mitt Lamicell Cup - schabrak. Vet att det är rött i år. Hoppas bara på att det är en fin röd färg...Ska även köpa lite småsaker som jag nämnde tidigare. Dock är det riktigt farligt att gå in i en ridsportbutik och tro att man "bara" ska köpa en del saker, det blir nästan alltid mer än vad man tänkt sig. Tyvärr.

Har försökt få tag på hovslagaren idag som var här och hjälpte mig med Pradus tappsko. Ska boka en skotid åt Pradus. Har nämligen bestämt mig för att byta hovslagare, men bara åt Pradus. Iallafall testa. Han hade en del bra ideér om hennes skoning och verkade vara väldigt kunnig, vilket jag också har hört att han är.




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0