Dalahoppet.

Pradus står i sin box på dagarna. Går i 20 min med henne på morgonen och sen samma vända en gång på kvällen. Numera måste jag ha kedja när jag går med henne, men i boxen är hon lugn och nöjd, även om man lider med henne av att stå där inne hela tiden.

Red Brambo en sväng nyss. Han börjar bli lite stel i kroppen och behöver en ganska lång startstäcka innan han är mjuk och varm. Får tänka på det nästa helg då han ska vara med och skutta lite. Men det kommer bli skoj! Synd bara att jag inte kan rida min fina Pradus. Men men...



Igår åkte jag till Falun och kollade på Dalahoppet. Vilka duktiga ryttare det finns och så fina hästar. Det var en fröjd att se en del rida. Amanda Kjellberg, Amanda Gullström med fler. Så duktiga!

Skulle åkt och kollat idag också egentligen, men kom aldrig iväg. Vart lite sur över det. Är inte varje dag man kan kolla på så bra tävlingar här i Dalarna. Dessutom var det optimalt väder för det idag.

Aja, nu ska jag ut till stallet igen en sväng.

Take care !




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0