Ingen fräsch Pradus.

Kom hem från Stockholm igår. Det har varit jättetrevligt att komma ner och hälsa på alla. Kom ner på tisdag eftermiddag. Tisdag kvällen var jättetrevlig med god middag och aktiviteter. 

På onsdagen hade jag tid med Pradus hos veterinären. Jag berättade vad jag upplevde, och som jag misstänkt så visade det sig att hon faktiskt inte var helt fräsch. Hon var inte helt ren på höger fram. Hon röntgades och ultraljudades för att komma fram till vad problemet var. Axel (veterinären) trodde hon hade vrickat sig eller trampat snett som i sin tur har skapat detta (kan inte riktigt såhär utantill vad det var som var fel). Hon behandlades och ska nu skritta 2x20 min första veckan, 2x30 min andra veckan och sista veckan skritta 2x40 min. Fick med mig en "salva" också som jag ska ha på from. vecka 2. Om 3 veckor ska vi ner på återbesök.  

Hon står numera inne i stallet på dagarna. Jag har bytt box på henne och Brambo, så att hon nu har den största boxen och kan se ut mera. Annars kommer hon få spel av att stå inne. Men för tillfället verkar hon inte tycka det är så farligt att behöva vara inne. 

Det som var roligt var att jag fick jättemycket beröm för hur fin hon har blivit, så det var skoj att höra :)

Naturligtvis känns det jättetråkigt att få ett sådant här uppehåll i träning och tävling. Men förhoppningsvis ska detta vara bra inom en snar framtid, så vi snart är på banan igen. Det känns bra att jag litade på min magkänsla av att något var fel och åkte ner för att kolla upp henne. Det var ju något fel och nu har jag fått svar på varför hon har varit som hon varit under en tid.

Hon skötte sig helt utmärkt hela tiden. Hur snäll som helst ! Min fina Pradus.

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0