Träningen.

Träningen i Tisdags gick bra. Vi hoppade lite olika linjer och sen blev det till en bana. Pradus var fin. Hon blir lite lång och öppen i formen, så jag jobbar mycket med att få ihop henne med ett bra stöd i handen. Från baken fram till handen så att säga. Men det är inte så lätt. Hon blir lite struttig och galopperar då mer uppåt än framåt. Accepterar inte riktigt den nya formen ännu, men vi jobbar på det. När hon blir för lång och öppen i formen, brukar hon ibland stanna. Hon är inte lika snäll längre utan kräver mycket mer ridning nu. Jag måste få ihop henne bättre, halvhalterna måste gå igenom, och på rätt sätt. Det gör dom inte nu. Men det är på god väg.

Idag ska jag träna dressyr för Ia. Försöker lägga mycket fokus på dressyren och markarbetet eftersom det är där hennes brister grundar sig.
Det enda negativa som jag känner just nu, är att det sker för sällan. Det går för långt emellan då det blir ordentlig träning. Tyvärr. Men jag börjar kunna arbeta henne mer ute nu. Hon är mer fokuserad när jag rider ut och vi kommer mycket lättare till arbete även ute nu. Det är jättebra. Jag förespråkar ju att arbeta och rida hästarna ute i skogen så mycket det bara går. Jag tror verkligen på den typen av träning om man utövar den på rätt sätt, men Pradus har gått och fokuserat på allt annat än mig förut, men nu går det mycket bättre!

I Tisdags:



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0