Dagarna som gått.

I Tisdags var jag ute och skrittade Pradus på hårt underlag i 45 min. Hon verkade vara tillfreds med det och det var bra för henne efter måndagens dressyrpass.

Igår var vi ute i skogen och jobbade lite. Trav och galopp med lite tempoväxlingar. Gick bra, Pradus känns riktigt fin just nu. Dessvärre blev vi störda utav folk som var ute och sågade ner massa träd i skogen. Vi höll på att komma hem lite fortare då Pradus inte ville vara kvar i skogen, inte så konstigt. Jag tyckte också det var lite obehagligt.

Det Kristian sa om Pradus var att jag skulle, varje gång jag rider henne, tänka lite som att hon nyss är inriden och ska lära sig allt från början. Varje gång jag tex. lägger till skänkeln och får en postitiv reaktion ska jag överdrivet ge henne massa beröm. Så nu tänker jag lite så och det funkar bra, för att hon blir på bra humör genom beröm och då ger hon ännu mer av sig själv.

Jag tycker det är himla skoj att rida dressyr på Pradus. Hon är väldigt mottaglig för de och verkar tycka det är ganska roligt också. Hon är väldigt utvecklingsbar i dressyren, vilket är skoj !

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0